Våra lokaler

Oavsett om ni är ett stort eller litet sällskap är Korskyrkan en prisvärd och trevlig plats för er. Med centralt läge, och toppmodern teknik kan Korskyrkan erbjuda lokaler i skiftande storlek för konferenser, föreläsningar, bröllop, minnesstunder, möten, sammanträden, konserter och Gudstjänster. Kontakta oss så berättar vi mer om vad vi kan erbjuda.

Det finns goda förbindelser via buss och bilparkering finns i närliggande parkeringshus. Med det centrala läget finns goda möjligheter till att ordna lunch på stan om ni inte vill boka det via oss.

• Stor konferenslokal för upp till 280 personer

• Flera lokaler för sällskap i olika storlekar

• Servering kan erbjudas för upp till 200 personer

• Trevligt Café i entrén som ger en välkomnande atmosfär

• Perfekt för både den lilla konferensen och den stora konserten

• Värmen

En fantastisk lokal för både konferens och konsert

Det är vårt största lokal som ligger på entréplan och rymmer ca 280 personer. Värmen används som kyrksal av församlingen. Lokalen är byggt med sluttande golv och vilket gör att alla ser och hör bra. Stor estrad, 14×7 meter, för flexibelt utnyttjande.

Teknisk utrustning

• Projektor – 15 000 lumens, full HD, projektorduk 6,3 x 3,4 meter. Mac-dator med ProPresenter, Keynote, Powerpoint.
    • Ljud – dLive 3500 digitalt mixerbord med 128 kanaler. JBL VX Line-array högtalare med 18” sub. In-ear monitor och vanlig medhörning. Dante 64 kanaler för inspelning.
    • Video – 3 fjärrstyrda kameror. BlackMagic bildmixer. Möjlighet att distribuera bild och ljud till andra rum. Livestreaming till Youtube. Videoinspelning.
    • Ljus – Fullt programmerbar ljusrigg med 14 rörliga lampor + 10 frontljus fördelat på 4 trossar. Onyx programvara.
    • Mikrofoner – Shure SM Beta 58, körmickar, trummickar, m.m.
    • Instrument – Trummor, bas, piano
  • Glädjen

En festsal där glädjen får vara i centrum

Festsal på plan 1 med upp till ca 200 sittplatser beroende på möblering. Kan även användas för mindre samlingar. Fullt utrustat kök med stor kyl, storköksugn, spis och diskrum. Piano och scen finns.

Teknisk utrustning

• Projektor – 6 000 lumens, full HD, projektorduk 2,3 x 1,5 meter.
    • Ljud – Ljudanläggning med digital mixer, klarar både tal och mindre band.
    • Mikrofoner – Trådlösa headset och mickar.
    • Ljus – Dimbart i hela salen. Enklare scenljus
    • Instrument – Akustiskt piano
  • Ödmjukheten

För den mindre gruppen med smarta finesser

Ett konferensrum på plan 1 som rymmer ca 15 personer. Perfekt som grupprum eller för ett sammanträde.

Teknisk utrustning

• Bildskärm – 65″ TV, HDMI och Chromecast.
    • Video – Högupplöst videokamera för videokonferenser.
    • Ljud – Konftel konferenstelefon och soundbar för bra ljud
  • Framtiden

Ett kreativt rum för kommande generationer

Vår barnvåning på plan 2 består av ett stort ljust rum som kan möbleras på olika sätt. I anslutning finns två andra rum som kan användas som grupprum. Rymmer ca 30 personer + ca 20 i angränsande rum.

• Bildskärm – 65″ på stativ med bra ljud
    • Ljud – Portabel ljudanläggning med ingångar för flera mickar och blåtand.
  • Friheten

En hemtrevlig och avslappnad atmosfär

Vår toppvåning på plan 3 med sköna soffor, bord för undervisning och en fantastisk utsikt. Rymmer ca 40 personer. Kök finns för enkel servering av kaffe och fika.

• Bildskärm – 65″ på stativ med bra ljud
    • Ljud – Portabel ljudanläggning med ingångar för flera mickar och blåtand.

Vad vi kan erbjuda

Vår största lokal Värmen

Lokaler

Lokaler för små grupper till stora konferenser