Välkommen student till Korskyrkan!

Student eller ung vuxen?

Det finns många olika saker här i Korskyrkan som passar dig som student eller ung vuxen! Häng med på allt från luncher, söndagsfrukostar, filmkvällar eller på helgaktiviteter som till exempel loppisrundor och utflykter ute i naturen. Datum för träffarna kommer upp här på hemsidan inom kort.

En gång i månaden, på onsdagar kl. 18-20:30, ses vi på Mat&Prat. En kväll med fokus på gemenskap och att dela tro ihop! Precis som det låter så äter vi tillsammans och pratar sedan om en bibeltext eller något intressant ämne som berör vår vardag. En möjlighet att få stanna upp en stund i vardagens annars hektiska tempo. Mat&Prat är för dig som är nyfiken på den kristna tron och vad vi hittar på i Korskyran! Främst för åldrarna 18-30 år. Platsen vi ses på är Korskyrkans egna lokaler, om inte annat anges på hemsidan/Instagram.

Om du vill du vara med i en hemgrupp så har Korskyrkan tre olika unga vuxna-hemgrupper att gå med i. Vi ses varje onsdag klockan 19.00, hemma hos någon i gruppen, för att dela livet tillsammans i bön, bibelläsning, fika och samtal. Hör av dig till någon av våra hemgruppsledare för att få veta mer (se kontaktinformation).

Välkommen student till Korskyrkan Umeå

Kontaktinformation:

Sofie Lundin – 070-233 94 92
(Ansvarig Unga Vuxna)
Viktor Helleday – 073-374 78 23
(hemgruppsledare)
Matilda Nordenstam – 076-107 17 71
(hemgruppsledare)

Psst! Följ även @ungavuxna.korskyrkan på Instagram för mer information.