BARN

Barn

Söndagsklubben

På söndagar har barnen sin egen gudstjänst med Söndagsklubben och Miniklubben i Korskyrkan. Söndagsklubben är för barn i åldern 4-12 år och Miniklubben är för de yngsta barnen i åldrarna 0-3 år, med förälders sällskap. Samlingarna börjar efter gemensam gudstjänstinledning med övriga församlingen.

Söndagsklubben finns till för att barnen ska få lära känna Jesus framförallt! Vi hoppas att de ska få växa i gemenskap med varandra och Jesus. I Söndagsklubben får barnen höra och ta emot Guds ord på ett åldersanpassat sätt. Vi hoppas att Söndagsklubben ska utmana, utrusta och uppmuntra alla barn, oavsett ålder, i sin relation med Jesus.

Miniklubben finns till för att vi tror att även de yngsta barnen kan ta emot Guds ord på ett betydelsefullt och för dem anpassat sätt. Dessutom är Miniklubben en plats för föräldrar att träffas och tillsammans ta steg i att lära de minsta barnen om Gud.

Jesus sa “Låt barnen komma till mig, för himmelriket tillhör dem!”. (Mark. 10:14)

Välkommen att lära känna Jesus med oss på söndagar!

NYTT: Bible Tweens!

Den 21 januari startar vi upp en ny grej för barnen som går i 4:an-6:an. Vi kallar det Bible Tweens!Bible Tweens är en plats där vi hoppas att de lite äldre barnen får utmanas, utvecklas och uppmuntras i sin egen relation till Jesus. Det vill vi göra genom att ge barnen Bibelundervisning utifrån “Bible Projects” bibelgrundade temafilmer med efterföljande samtal.Vi hoppas att detta ska hjälpa barnen att utforska och läsa sin Bibel både tillsammans och på egen hand. Dessutom är vår bön och förhoppning att Bible Tweens ska kunna formas till en gemenskap där barnen får dela erfarenheter, tankar och funderingar kring livet och tron och alla dess upp-och-nedgångar.Välkomna att vara med på söndagarna i samband med vår övriga barnverksamhet Söndagsklubben.Här kan ni läsa mer om Bible Project.

Fredagsklubben

Välkomna till Fredagsklubben alla barn som går i 3:an och upp till 6:an! Vi träffas varannan fredag  och hittar på olika roliga saker. Oftast träffas vi i Korskyrkan men det händer också att vi åker och badar, grillar, fågelskådar eller hittar på något annat roligt. Tid: 18.30 – ca 20.30 Kontakt: Simon 070-5197110 Vi träffas på angiven plats. Förutom lämpliga kläder för kvällens aktivitet behöver ingenting medtas.

Motto “Lära känna varandra och Jesus bättre med aktiviteter, gemenskap och andakter.

Sommarläger

Varje sommar har vi barnläger för de som gått ut 1:an till de som gått ut 6:an på vår sommargård, Norrmjölegården. Bad, bibelsamlingar, lekar, tävlingar, god mat och sång i några härligt intensiva dagar. Ibland arrangerar vi lägren tillsammans med någon annan kyrka i Umeå. Håll utkik här på hemsidan under vårterminen för info om de läger som ligger framför!